top of page
Search
Writer's pictureMamwork oy

Mikä on teidän somenne status?



Digimarkkinoinnissa ei ole olemassa absoluuttista oikeaa tai väärää. Onnistunut digimarkkinointi syntyy, kun yritys tekee tavoitteisiinsa ja brändiinsä hansikkaan lailla istuvaa sisältöä kohderyhmä tarkkaan huomioiden. Siinä, missä yksi yritys suoltaa sisältöä sen kummemmin miettimättä useita kertoja päivässä, pohtii toinen jokaista julkaisua tarkkaan ja yksityiskohtaisesti.


Mikä on oikea tapa sinun yrityksellesi? Teettekö oikeita asioita?


Mamwork on lanseerannut uuden tuotteen, somestatuksen. Tuotteen takana on vuosien mietintä ja kokemus digimarkkinoinnista hyvin erilaisille toimialoille. Somestatuksen tarkoituksena on antaa yritykselle ajantasaista tietoa heidän digimarkkinoinnin tilanteesta. Somestatus huomioi monia eri näkökulmia ja sen apuna käytetään niin määrällistä kuin laadullista analyysia.


Tosiasiahan on, että digiaikana tietoa on saatavilla paljon enemmän, kuin kukaan pystyy hyödyntämään. Somestatus-analyysi perustuu kymmenistä eri lähteistä tapahtuvaan tiedon keräämiseen, kohderymään kuuluvien asiakkaiden henkilökohtaiseen haastatteluun, kuvien ja videoiden laadulliseen analyysiin sekä yrityksen perusteelliseen haastatteluun.


Olemme laatineet mittariston, jossa huomioidaan tilastoja, kävijätietoja, monilähteistä analytiikkaa sekä asiakaskokemusta. Mittaristo suhteutetaan aina yrityksen tavoitteisiin ja siinä otetaan huomioon myös alan kilpailutilanne.









Somestatus on eräänlainen auditointi yrityksen digimarkkinoinnista. Kerromme, missä mennään ja annamme puolueettoman arvion onnistumisista. Nostamme myös esille kehityskohteet ja tuotamme ajatuksia & konkreettisia ideoita jatkon suhteen.


Somestatus perustuu alkuhaastatteluun yrityksen kanssa, jossa selvitetään erityisesti tavoitteita ja yrityksen arvoja. Tämän jälkeen analysoimme kaikki käytössä olevat somekanavat (ellei toisin toivota) sekä tutkimme myös hakukonenäkyvyyden. Analysoimme yrityksen keskeiset kilpailijat ja luomme eräänlaisen toimialan ranking-listan, jossa asiakasyritys voi nähdä sijoittumisensa suhteessa muihin toimijoihin. Käytämme analyysissa myös yrityksen potentiaaliseen kohderyhmään kuuluvia henkilöitä, joiden mielipiteistä ja näkemyksistä muodostetaan määrällistä analyysia tukevaa tietoa. Jos asiakkaalla on mieltä askarruttavia kysymyksiä, voimme paneutua niihin erityisellä huolella.


Työkalu sopii niin pienille kuin suurille yrityksille ja se soveltuu sekä markkinointinsa itse hoitaville yrityksille, että ulkopuolista toimijaa käyttäville. Somestatus antaa puolueettoman, laadukkaan arvioinnin siitä, ollaanko tekemässä oikeita asioita vai olisiko syytä muuttaa suuntaa tai parantaa joitain osa-alueita.


Haluatko tietää lisää?

Ota yhteyttä.



91 views0 comments

Comments


bottom of page