Search

Yrittäjä, oletko valmis kesään?

Kesä on monen mielestä vuoden parasta aikaa, eikä ihme, sillä onhan monilla kesällä vuoden pisin lomajakso, lapsilla ei ole koulua – ja mikä parasta, monilla kuluttajilla on lomarahojen myötä myös enemmän rahaa käytettävissään. Kesällä ei säästetä, vaan nautitaan elämästä! Nyt, kun maailma vähitellen avautuu pandemian jälkeen, on monilla kuluttajilla kasautunutta halua ostaa tuotteita ja palveluita. Kysymys kuuluu: yrittäjä, oletko sinä valmiina ottamaan osasi kesän kulutuksesta?

Moni pienyrittäjä tuskailee sen tosiasian kanssa, että kaikki tuntuu olevan tehty ja tuote kunnossa, mutta kauppa ei silti käy. Missä vika? Kokosin tähän blogiin pienen tarkistuslistan asioista, jotka kannattaa jokaisen käydä läpi. Mitä myyt? Kerrothan verkkosivuillasi selvästi, mitä olet myymässä ja mihin hintaan. Jos sivustosi on verkkokauppa, kerrothan myös senkin, esim. ”Tervetuloa laadukkaiden hilavitkuttimien kauppaan”. Myytäviä tuotteita ja niiden ominaisuuksia ei kannata piilottaa, vaan kuluttajat ostavat mielellään sellaisesta kaupasta, jossa tarvittavat tiedot ovat helposti saatavilla. Tekstit kuntoon Hyvä teksti on tärkeä osa asiakaskokemusta ja brändin rakentamista. Sinun ei tarvitse olla timanttinen copywriter, mutta perusasiat on oltava kunnossa. Pilkkujen paikat, yhdyssanat ja isot alkukirjaimet kuuluvat jo ala-asteen oppimäärään, joten niiden on syytä olla kunnossa verkkosivuillakin. Jos olet epävarma, pyydä ammattilaista apuun! Kuvat Mielenkiintoiset, laadukkaat kuvat kiinnittävät asiakkaasi huomion. Jos kuvituksena on käytetty samoja kuvapankkikuvia kuin kymmenessä muussakin yrityksessä, jää persoonallisuuden kokemus toteutumatta. Ammattimaiset tuotekuvat ja persoonalliset fiiliskuvat luovat verkkosivuille ja verkkokauppaan tunnelman ja herättävät asiakkaan halun tehdä ostoksia. Näkyvyys Paraskaan verkkokauppa ei houkuttele asiakkaita pelkällä olemassaolollaan. Jotta business alkaa luistaa, on sinun oltava esillä monessa paikassa, monta kertaa. Yksi somepostaus ei kesää tee, vaan markkinoinnin on oltava suunnitelmallista ja sitä on toteutettava ahkerasti. Markkinointia voisi verrata vaikka siihen, että aloitat treenaamisen maratonille. Ensimmäiset juoksulenkit voivat olla yhtä tuskaa, mutta kun teet suunnitelman ja pidät siitä kiinni, pääset pikku hiljaa tavoitteisiisi. Yhteistyö Kaikkea ei tarvitse tehdä yksin. Voit etsiä kiinnostavia yhteistyökumppaneita, joiden kanssa teet ”somevaihtareita” tai teet muunlaista markkinointiyhteistyötä. Jos tuntuu, että oma luovuutesi tai osaamisesi ei riitä kaikkeen yllämainituista, voit myös ulkoistaa osan tekemisestä. Esimerkiksi Mamworkilta voit ostaa kaikkia markkinoinnin palveluita joko pieninä tuntitöinä tai kokonaisena ulkoistuksena. Tavoitteenamme on aina se, että palvelumme hinta maksaa itsensä nopeasti takaisin – mielellään moninkertaisena!










22 views0 comments