top of page
Search
  • Writer's pictureMamwork oy

Jouluun on noin 50 työpäivää!

Updated: Oct 8, 2018

Monilla on tiedossa kiireinen viikko töissä. Koulujen syysloma ensi viikolla tuo monille kaivatun tauon töistä, ja osalle tulee vain säätöä, kun tenavat eivät ole koulussa, mutta työt on silti hoidettava.


Syyslomaviikko on myös taitekohta syyskaudessa. Viimeistään nyt on päätettävä, miten loppuvuosi hoidetaan resurssien, markkinoinnin ja projektien kanssa. Tuliko vuoden alussa tehtyä suunnitelmia, jotka ovat yhä vailla toteutumista? Yllättikö aikaoptimismi tai resurssipula? Ei huolta, et varmasti ole yksin. Ilman isoja suunnitelmia harvoin saadaan pieniäkään asioita aikaan. Vielä on pari kuukautta aktiivista peliaikaa saavuttaa onnistumisia vuodelle 2018.


Vaikka aina sanonkin, ettei busineksessa tai markkinoinnissa yleensä ole pikavoittoja tarjolla, on olemassa asioita, joihin voi vaikuttaa nopeallakin aikataululla. Loppuvuosi on monessa mielessä hyvää aikaa tehdä tulosta, parantaa tunnettuutta – ja toki myös luoda muhevaa kasvualustaa seuraavalle vuodelle.


Pelkästään some-markkinointiin liittyen vielä on paljon mahdollisuuksia! Tässä muutama vinkki.


·Aseta tavoitteet. Mitä haluaisit saavuttaa loppuvuoden aikana? Kuinka monta uutta asiakasta, klikkausta sivuillesi tai myytyä tuotetta?

Ilman tavoitteita et voi tietää, miten onnistuit. Tavoitteet kannattaa asettaa niin, että ne ovat realistisesti saavutettavissa, mutta kuitenkin niin, että niiden saavuttaminen vaatii sopivasti ponnisteluita. Hyödynnä vuodenajan tarjoamat mahdollisuudet. Tiesitkö, että marraskuun loppupuolen Black Friday tuplaa tai triplaa monen yrityksen koko marraskuun myynnin?

Black Fridaysta on tullut tänne pimeään pohjolaankin kova rahankulutuspäivä. Kuluttajamarkkinoinnissa on helppo luoda kampanjoita, jotka voivat toki kestää vaikka koko viikon tai viikonlopun. Myös B2B-markkinoinnissa voi hakea piristystä tarjoamalla jotain todella erityistä mustan perjantain kunniaksi. Joulu tulee, halusitpa tai et. Joko olet päättänyt, miten hoidat joulukauden somessa? Olisiko joulukalenteri, adventtitervehdys – tai vaan sesonkiin liittyvät kuvat ja vinkit teidän juttunne?

Joulukalentereita on monenlaisia. Niiden toteuttamiseen ei välttämättä tarvita erillistä sovellusta tai koodausosaamista, vaan esim. Facebookissa tai Instassa voi luoda erilaisia, kiinnostavia joulukalentereita. Eräs asiakkaamme kolminkertaisti some-seuraajiensa määrän viime vuoden joulukalenterin avulla.

Tässä oli vain muutama ajatus siitä, mitä vuoden pimeimpiniä kuukausina kannattaisi sosiaalisessa mediassa touhuta. Jos tuntuu, että aika tai ideat eivät riitä, ota meihin yhteyttä! Voimme auttaa ideoinnissa ja sparrailla kanssasi, tai toteuttaa kokonaisen kampanjan alusta loppuun asti.


Kysy lisää! pia.lemmetty@mamwork.fi


45 views0 comments
bottom of page