top of page
Search
  • Writer's pictureMamwork oy

Miksi ulkoistaa sisällöntuotanto?

Sosiaalinen media, uutiskirjeet, blogi, nettisivujen ajankohtaista -osio ovat paikkoja, joihin jokaisen yrityksen pitäisi tuottaa sisältöä. Hyvää sisältöä on tärkeä tehdä, jotta yrityksen markkinointiviesti tavoittaa mahdollisimman laajan joukon kohderyhmästä. Suorien näyttöjen lisäksi hyvin tehty sisältö auttaa yritystä nousemaan esiin Googlen hakutuloksissa. Eri kanavat tarvitsevat erityyppistä sisältöä muutaman lauseen tiiviistä viesteistä perusteellisempiin selvityksiin. Ei ole yhdentekevää, miten ja minne yrityksen markkinointiviestintää tehdään.


Moni markkinointipäällikkö tai yrittäjä ajattelee, että sisällöntuotantoa on vaikea ulkoistaa, sillä ulkopuolisen tekijän on haasteellista ymmärtää yrityksen tarpeita ja tapoja toimia. Uskallan kuitenkin väittää, että sisällöntuottamisen ulkoistaminen oikealle tekijälle säästää paljon aikaa, vähentää stressiä ja auttaa saavuttamaan hyviä tuloksia. Kokosin alle muutaman syyn, miksi sisällöntuotannon ulkoistaminen kannattaa.



Ulkopuolinen näkökulma on toisinaan piristysruiske ja auttaa näkemään tuotteen tai palvelun tuoman lisäarvon uudella tavalla. Kun itse olet luottanut samoihin faktohin ja argumentteihin vuodesta toiseen, voi uusi tekijä löytää aivan uusia näkökulmia, käyttökohteita ja raikkaita ideoita. Ulkopuolinen tekijä saa kyllä kiinni yrityksen äänensävystä ja tavasta viestiä, siitä on turha kantaa huolta. Osaava tekijä kyllä tietää, mitä kysymyksiä kysyä ja osaa kuunnella herkällä korvalla asiakkaan tarpeita ja fiiliksiä.


Kyseenalaistaminen ei ole helppoa ja omalle tekemiselle sokaistuminen on tavallista. Jos mietit, että hilavitkuttimesi uusi tiiviste on maailman siistein juttu, ei se välttämättä kiinnosta kohderyhmääsi lainkaan. Sen sijaan kohderyhmäsi haluaa kuulla uudestaan siitä, miksi hilavitkutin on kehitetty ja minkälaista hyötyä se heille tuo.


Asiakkaan asemaan asettuminen on sisällöntuotannossa onnistumisen avain. Jos itse olet ollut ”toisella puolella pöytää” aina, voi olla hyvin vaikeaa löytää tuoreita myyntiargumentteja. Sen sijaan aivan ”puskista” mukaan tullut näppärä kirjoittaja voi yllättää moninkertaisesti kyvyillään asettua sellaisen asiakkaan asemaan, joka kuulee yrityksestäsi ensimmäistä kertaa.




Säännöllisyys on avain onnistumiseen. Tiedätkö – vähän sama juttu kuin maratonille treenaaminen? Yksi hikilenkki ei vielä juoksijaa tee, mutta säännöllinen ja tavoitteellinen harjoittelu vie askel askeleelta kohti tavoitetta. Sinulla on varmasti monta muutakin asiaa, jotka vaatii huomiota, mutta ulkoistettu sisällöntuottajakumppani sitoutuu tiettyyn määrään julkaisuja, joten säännöllisyys on taattua.


Helppous ei ole syntiä! Eikö olisi joskus mukava oikaista jalat ja vaikka katsoa jakso Netlixin sarjaa sen sijaan, että hikoilee miettien, mistä inspiraatio seuraavaan postaukseen?


Ammattitaidon hyödyntäminen on hyvä asia, olipa kyseessä sitten talonmaalaus, umpilisäkkeen leikkaus tai tekstin tuottaminen. Kun annat toimintavaltuudet asiansa osaavalle, koulutetulle asiantuntijalle, voit olla varma että lopputulos on toiveiden mukainen.


Maksettu mainonta ei tietenkään ole pakollista, mutta jo muutamien kymppien buustauksilla julkaisuihin tai panostuksella Google-markkinointiin voit saada hyvin uutta näkyvyyttä. Monesti sisällöntuottajilla on myös nämä taidot hyppysissään, eli voit luottaa paitsi itse sisällön, sen kaupallisen jakelun samoihin, osaaviin käsiin.


Sisällöntuottamisen ulkoistaminen ei maksa timantteja eikä kultarahoja, vaan se on suhteutettavissa budjettiin ja odotettavissa olevaan tuottoon. Itse koen, että olemme onnistuneita vasta silloin, kun hieman pidemmällä aikavälillä tarkasteltuna tekemämme sisältö on siivittänyt myyntiä ja yrityksen kasvua niin, että laskumme on vain tehokas vipuvarsi kohti alati kasvavaa kassavirtaa.


Jos haluat tietää lisää palveluistamme, ota yhteyttä!


Puh. 040 753 1057

67 views0 comments
bottom of page