top of page
Search
  • Writer's pictureMamwork oy

Mistä asiakkaita kiinnostava sisältö syntyy?

Sisällöntuottaminen, sisältömarkkinointi, kohderyhmää kiinnostava sisältö… Sisältö on tärkeä osa digimarkkinointia. Ilman kiinnostavaa sisältöä somemarkkinointi on kuin tyhjään metsään huutelua.


Kiinnostavan sisällön tuottaminen ei kuitenkaan aina ole helppoa. Joku pääsee alkuun, mutta ideat tyrehtyvät nopeasti. Toiselle taas aloittaminen tuottaa vaikeuksia, sillä möhlimisen pelko vie uskon tekemiseen.


Suunnitelmallisuus on tärkeä osa sisällöntuottamista. Jos haluat julkaista asiakkaitasi kiinnostavaa, myyntiäsi tukevaa materiaalia, kannattaa toimia suunnitelmallisesti.

Liikkeelle kannattaa lähteä päätöksestä: minä tuotan sisältömarkkinointia. Tämän jälkeen maailma saattaa näyttäytyä uudella tavalla. Aamucappuccinon sydämenmuotoinen vaahtokuvio, kevään ensimmäinen leskenlehti tai työmatkalla ojaan ajanut auto saattaakin olla kiinnostava asia myös yrityksesi somen näkökulmasta. Silmät ja korvat kannattaa pitää auki: meillä kaikilla on puhelimen kamera aina saatavilla ja muistiinpanoja voi tehdä vaikka sanelemalla tai almanakkaan kirjoittamalla.


Tiedätkö, mitä kilpailijasi tekevät? Muiden alasi toimijoiden seuraaminen on hyvä tapa saada inspiraatiota ja ideoita. Plagioimisesta on turha kantaa huonoa omaatuntoa, sillä harva meistä keksii pyörää päivittäin uudestaan. Sanasta sanaan kopioiminen on tietenkin hölmöä, mutta ajatusten ja virikkeiden kerääminen menestyvien yritysten sivuilta on ihan ok.

Some-idolit ovat myös hyvä tapa kehittää omaa tekemistä. Valitse yritys / yrityksiä, jotka näyttävät siltä, miltä sinä haluaisit yrityksesi näyttävän. Usein ulkomaisten toimijoiden sivuilta saa napsittua uusia, tuoreita juttuja, jotka toimivat myös kotimaassa.


Muistathan, että jokaisen julkaisusi ei tarvitse olla ehdolla seuraavan Pulitzer-palkinnon voittajaksi. Joskus ideat toimivat paremmin, joskus huonommin. Virheitä ei kannata pelätä, niitä sattuu meistä jokaiselle. Seuraavassa blogissani kirjoitan vähän enemmän siitä, miten kannattaa toimia jos asiat eivät mene ihan suunnitelmien mukaan.


Jos koet, että aikasi ei riitä sisällöntuottamiseen tai kaipaat siihen ammattitaitoista sparrausapua, voi Mamworkin asiantuntijat auttaa! Ota meihin yhteyttä, niin jutellaan lisää!



Pia Lemmetty

Mamworkin toimitusjohtaja ja markkinoinnin tekijä

Puh. 040 753 1057

pia.lemmetty@mamwork.fi

106 views0 comments
bottom of page