Mamwork tarjoaa asiakkailleen erilaisia markkinoinnin palveluita. Olemme käyttäneet slogania ”Parempaa markkinointia”. Mitä se oikeastaan tarkoittaa?
Olemme yli vuosikymmenen ajan kohdanneet erilaisia yrityksiä eri toimialoilta, eri puolilta Suomea. Jokainen yritys on omanlaisensa ja toimintaa ohjaavat paitsi omistajien arvot ja tavoitteet, myös osaaminen ja uskallus.
Parhainkaan yritys ei tule potentiaalisten asiakkaiden tietoon ilman, että sitä markkinoidaan. On turha panostaa nettisivuun, sloganiin tai visuaaliseen ilmeeseen, jos ne jäävät vain pienen piirin iloksi. Markkinointi vaatii suunnitelmallisuutta ja toistoja. Toistoja on tehtävä silloinkin, kun asia itseä jo ehkä kyllästyttää. Joskus auttaa se, että asettuu itse asiakkaan asemaan: mieti, kuinka monta kertaa olet nähnyt saman mainoksen / yrityksen tarinan somessa, lehdessä, radioissa… Esim. kuinka monta kertaa olet nähnyt herkkujätskin kuvan ennen, kuin sinulla on herkkupäivä ja valitset juuri kyseisen tuotteen lähikaupan pakastealtaasta?
Ydinviestillä tarkoitetaan sitä lausetta tai viestiä, johon kiteytyy yrityksen syy olla olemassa. Se, miten yritys toiminnallaan auttaa asiakkaitaan. Ydinviestiä tukee sopivat kuvat ja teksti, mutta nimensä mukaan viestin on oltava ytimekäs. Moni yrittäjä sortuu liialliseen tekstiin ja liian polveilevaan markkinointivestintään: somemainokseen tai uutiskirjeeseen ei ole syytä kirjoittaa kaikkea sitä, mitä yritys tarjoaa. Tärkein tai uusin riittää, sillä useimmissa tapauksissa ihmiset skannaavat sisällön nopeasti ensinäkymällä arvioidakseen sen kiinnostavuutta. Tämä tarkoittaa sitä, että uutiskirjeen ensimmäiset kuvat ja otsikot saavat suurimman huomion.
Sosiaalinen media on mahdollistanut paremman ja kohdennetumman markkinointiviestinnäin ihan kaikille yrityksille. Somella voi saada erinomaisia tuloksia, mutta vain, jos tietää tarpeeksi potentiaalisten asiakkaiden somekäyttäytymisestä. Moni pitää Facebookia vanhanaikaisena möhkäleenä miettien että ”eivät meidän asiakkaat siellä ainakaan ole” – mutta tosiasiassa Facebook on yhä yksi erityisesti ostovoimaisen, keski-ikäisen, kansanonsan suosikkimedia. Monet asiakkaamme saavat erinomaisia tuloksia Facebookin ja Instagramin yhdistelmällä.
Monesti myynnin ja menestymisen esteet ovat pieniä ja helposti korjattavissa olevia. Jos verkkokaupan ostopolussa on pienikin hankaluus tai epäilyksiä herättävä vaihe, voi tuotteet jäädä ostoskoriin ja kaupat toteutumatta. Ristiriitaiset viestit eri medioissa tai kirjoitusvirheet tärkeissä paikoissa heikentävät asiakkaiden luottamusta. Verkkokauppa, jota ei tunnista verkkokaupaksi tai tarjous, jossa ei selvästi kerrota sitä, miten tuotteen tai palvelun voi ostaa, lannistavat innokkaankin ostajan melko nopeasti.
Markkinointiin kannattaa siis panostaa. Me Mamworkilla autamme mielellämme. Meillä on tänä kesänä kestätarjouksena markkinointisuunnitelma hintaan 970€ + alv 24 %. Tässä suunnitelmassa saat ammattilaisten vinkit ja konkreettiset ohjeet kohti parempaa markkinointia!
Comments