• Mamwork Facebook
  • Mamwork Twitter
  • Pia Lemmetty Linkedin

© 2018 MAMWORK OY

Search
  • Pia Lemmetty

Usein unohdettu Google Business

Tiedäthän sen laatikon, joka ilmestyy Googlessa oikeaan marginaaliin hakutulosten yhteydessä?

Se on Google Business – näyteikkuna ja (some)kanava, joka on sinunkin yrityksesi käytössä ilmaiseksi. Jos et ole sitä itse virallisesti ottanut haltuun, on Google voinut rakentaa sen puolestasi.


GoogleBusinessin avulla yritysprofiilin luominen ja päivittäminen hoituu helposti, joten voit keskittyä erottautumiseen ja asiakasmäärien kasvattamiseen.


Mitä kaikkea Google Business pitää sisällään?

Erityisen merkittävä se on yrityksille, joilla on kivijalkamyymälä tai jonne asiakkaat tulevat käymään, sillä Google Business näyttää osoitteen kartalla ja aukioloajat. Aukioloajat on erittäin tärkeä tieto, ja todella monelle juuri Google Business on se ensimmäinen paikka, josta aukioloajat tarkistetaan. Jos tiedot ovat ristiriidassa nettisivujen tietojen tai todellisuuden kannalta, tulee asiakkaalle ristiriitainen olo, ja hän voi kääntyä kannoillaan pois.


Google Business –ikkunaa voi myös päivittää aivan kuten muitakin some-kanavia sillä erotuksella, että postaukset vanhenevat tietyn ajan kuluessa, eikä ikivanhat jutut enää näy, vaan sisältö on pidettävä tuoreena. Päivitykset voivat sisältää tekstiä, videoita, kuvia ja linkkejä. Niihin voi lisätä myös ostokehotteen ja yhteystietoja.


Lisäksi Google Businessiin voi lisätä valokuvia, jotka kertovat yrityksestäsi. Myös muut voivat lisätä yrityksesi profiiliin kuvia – tähän kannattaa jopa kannustaa asiakkaita!

Arvostelut kertovat muille, miten yrityksesi on onnistunut lunastamaan asiakaslupauksensa.


Google Business mahdollistaa tähtien antamisen ja arvosteluiden kirjoittamisen yrityksellesi. Jokaisen yrityksen some-strategian pitäisikin määrittää, miten saatuun palautteeseen reagoidaan: vastataanko kaikkiin kommentteihin ja mitä tehdään, jos joku antaa surkean palautteen epäreiluin perustein?


Google lähettää raportin kuukausittain siitä, miten Business-sivusi menestyy: kuinka moni on nähnyt postauksesi, kuinka moni on lähettänyt arvioinnin ja mitä kuvistasi on tutkittu eniten. On myös syytä muistaa, että Google Business tekee hyvää kaikelle orgaaniselle näkyvyydelle Googlessa.


Jos et vielä ole ottanut Google Businesta haltuun, tee se nyt. Laatikossa on näkyvillä kohta ”Omistatko tämän yrityksen” – sitä klikkaamalla pääset kätevästi eteenpäin. Jos tarvitset neuvoja, autamme ilomielin!






43 views